استخر بی‌انتها (۲۰۲۳)
استخر بی‌انتها (۲۰۲۳)

استخر بی‌انتها (2023)

اولین نمایش جهانی در جشنواره ساندنس 2023
کارگردان : برندن کراننبرگ
فیلم‌نامه‌نویس: برندن کراننبرگ
بازیگران: الکساندر اسکاشگورد، میا گاث، کلوپاترا کولمن، جلیل لیسپر، توماس کرچمان و...
سایر عوامل: کریم حسین (مدیر فیلم‌برداری)، جیمز وَندِواتر (تدوینگر)، تیم هِکِر (آهنگ‌ساز)
ژانر : جنایی،‌ ترسناک، معمایی
محصول : کانادا، مجارستان،‌ کرواسی
زبان : انگلیسی
مدت زمان : 117 دقیقه
خلاصه داستان :

جیمز و اِم فاستر از تعطیلات تمام‌عیارشان در جزیره‌ای با نام لا تولکا لذت می‌برند که حادثه‌ای مرگبار به نمایان شدن خرده‌فرهنگ هراس‌انگیز این تفریحگاه می‌انجامد.

  نوشته‌های منتقدان فاطمه فریدن: برندن کراننبرگ در سومین فیلم بلندش می‌کوشد بخشی دیگر از نبوغ موروثی‌اش در به کار گرفتن آزار و هیجان را به تصویر درآورد؛ تصویری درهم و برهم، شلوغ و گذرا که نقدی بارز بر موضوع استعمار و استثمارِ نژادی دارد. ثروتمندانی که در گوش‌هایی خوش‌آب‌وهوا از این کره خاکی بساط عیش‌ونوش راه می‌اندازند و برای دست یافتن به خوش‌گذرانی‌های بیش‌تر دست به کشتار می‌زنند... مطالعه نقد کامل   علی احسانی: برندن کراننبرگ با ریسمان شخصیت محوری خود جیمز (الکساندر اسکاشگورد) - نویسنده‌ای که تنها کتابش با اقبال عمومی هم مواجه نشده - دنیایی مالیخولیایی خلق می‌کند که دو مولفه مهم «خودآزاری» و «دگرآزاری» اهرم پیش‌برنده رخدادهای فیلم است؛ مولفه‌هایی که در اغلب آثار دیوید کراننبرگ (پدر کهنه‌کار فیلم‌ساز) نمود آشکاری دارد؛ و به‌واقع پسر در تداوم آثار پدر پیش می‌رود و گاه در نشان دادن و فضاسازی و فرم‌های اغراق‌آمیز و همچنین منزجرکننده، گوی سبقت را هم از پدر می‌رباید... مطالعه نقد کامل

امتیازهای منتقدان

فاطمه فریدن
علی احسانی

میانگین

۶۵ bigtheme

 

نوشته‌های منتقدان

فاطمه فریدن: برندن کراننبرگ در سومین فیلم بلندش می‌کوشد بخشی دیگر از نبوغ موروثی‌اش در به کار گرفتن آزار و هیجان را به تصویر درآورد؛ تصویری درهم و برهم، شلوغ و گذرا که نقدی بارز بر موضوع استعمار و استثمارِ نژادی دارد. ثروتمندانی که در گوش‌هایی خوش‌آب‌وهوا از این کره خاکی بساط عیش‌ونوش راه می‌اندازند و برای دست یافتن به خوش‌گذرانی‌های بیش‌تر دست به کشتار می‌زنند… مطالعه نقد کامل

 

علی احسانی: برندن کراننبرگ با ریسمان شخصیت محوری خود جیمز (الکساندر اسکاشگورد) – نویسنده‌ای که تنها کتابش با اقبال عمومی هم مواجه نشده – دنیایی مالیخولیایی خلق می‌کند که دو مولفه مهم «خودآزاری» و «دگرآزاری» اهرم پیش‌برنده رخدادهای فیلم است؛ مولفه‌هایی که در اغلب آثار دیوید کراننبرگ (پدر کهنه‌کار فیلم‌ساز) نمود آشکاری دارد؛ و به‌واقع پسر در تداوم آثار پدر پیش می‌رود و گاه در نشان دادن و فضاسازی و فرم‌های اغراق‌آمیز و همچنین منزجرکننده، گوی سبقت را هم از پدر می‌رباید… مطالعه نقد کامل

نظرات خوانندگان۰
منتقدان فارسی‌زبان
شب
روز