زدن به سیم آخر (۲۰۰۸-۲۰۱۳)
زدن به سیم آخر (۲۰۰۸-۲۰۱۳)

زدن به سیم آخر (2008-2013)

برنده شانزده جایزه امی پرایم‌تایم و...
کارگردان : خالق: وینس گیلیگان
فیلم‌نامه‌نویس: وینس گیلیگان
بازیگران: برایان کرنستن، دین نوریس، آنا گان، اِرِن پل، باب اودنکرک، جسی پلمنس و...
سایر عوامل: مایکل اِسلاویس و... (فیلم‌برداران)، کلی دیکسن و... (تدوینگران)، دیو پورتر (آهنگ‌ساز)
ژانر : تبهکاری، درام، تریلر
محصول : ایالات متحده
زبان : انگلیسی، اسپانیایی
مدت زمان : 3000 دقیقه
خلاصه داستان :

یک معلم شیمی دبیرستان که به سرطان علاج‌ناپذیر ریه دچار شده است، دست به کار تولید و فروش متامفتامین (شیشه) می‌شود تا آینده خانواده‌اش را تأمین کند.

  نوشته‌های منتقدان شهرام جعفری‌نژاد: کاربرد رنگ در «زدن به سیم آخر» به‌ویژه در طراحی لباس‌ها نیز بسیار سنجیده و فکرشده است؛ چنان که از آغاز تا پایان، طیف رنگی لباس‌های والتر به‌تدریج از مایه‌های زرد و سبز (متناسب با بیماری‌اش) به قهوه‌ای و سیاه (به‌موازات زوال تدریجی‌اش) می‌گراید، لباس‌های اسکایلر از ترکیب‌های آرامش‌بخش آبی و سفید به خاکستری، لباس‌های هنک از ترکیب‌های هشداردهنده قرمز و نارنجی به قهوه‌ای و… همچنین رنگ لباس والتر در قامت هایزنبرگ (سبز) از ترکیب رنگ‌ لباس‌های غالب دو فرد نزدیکش (اسکایلر: آبی و جسی: زرد) حاصل می‌شود که دقیقا در نقطه مقابل رنگ غالب لباس‌های هنک به عنوان تعقیب‌کننده او قرار دارد یا رنگ غالب لباس‌های ماری – خواهر اسکایلر و همسر هنک – یعنی ارغوانی، دقیقا ترکیب آبی و قرمز است. رنگ زرد نیز اساسا به عنوان نماد مواد مخدر به کار گرفته شده و میزان دوربودن افراد از این مواد با فاصله لباس‌های آن‌ها از این رنگ منطبق است. نگاه کنیم به طیف‌ زرد لباس‌های جسی (مصرف‌کننده)، والتر (تولیدکننده) و گاس (پخش‌کننده) در برابر لباس‌های اسکایلر، ماری و والترجونیور در نقطه مقابل (و دیگران نیز بینابین آن‌ها) و مثال‌های متعدد دیگر، حتی درباره رنگ و مدل اتومبیل‌ها و…مطالعه نقد کامل

امتیازهای منتقدان

شهرام جعفری‌نژاد

میانگین

۸۰ bigtheme

 

نوشته‌های منتقدان

شهرام جعفری‌نژاد: کاربرد رنگ در «زدن به سیم آخر» به‌ویژه در طراحی لباس‌ها نیز بسیار سنجیده و فکرشده است؛ چنان که از آغاز تا پایان، طیف رنگی لباس‌های والتر به‌تدریج از مایه‌های زرد و سبز (متناسب با بیماری‌اش) به قهوه‌ای و سیاه (به‌موازات زوال تدریجی‌اش) می‌گراید، لباس‌های اسکایلر از ترکیب‌های آرامش‌بخش آبی و سفید به خاکستری، لباس‌های هنک از ترکیب‌های هشداردهنده قرمز و نارنجی به قهوه‌ای و… همچنین رنگ لباس والتر در قامت هایزنبرگ (سبز) از ترکیب رنگ‌ لباس‌های غالب دو فرد نزدیکش (اسکایلر: آبی و جسی: زرد) حاصل می‌شود که دقیقا در نقطه مقابل رنگ غالب لباس‌های هنک به عنوان تعقیب‌کننده او قرار دارد یا رنگ غالب لباس‌های ماری – خواهر اسکایلر و همسر هنک – یعنی ارغوانی، دقیقا ترکیب آبی و قرمز است. رنگ زرد نیز اساسا به عنوان نماد مواد مخدر به کار گرفته شده و میزان دوربودن افراد از این مواد با فاصله لباس‌های آن‌ها از این رنگ منطبق است. نگاه کنیم به طیف‌ زرد لباس‌های جسی (مصرف‌کننده)، والتر (تولیدکننده) و گاس (پخش‌کننده) در برابر لباس‌های اسکایلر، ماری و والترجونیور در نقطه مقابل (و دیگران نیز بینابین آن‌ها) و مثال‌های متعدد دیگر، حتی درباره رنگ و مدل اتومبیل‌ها و…مطالعه نقد کامل

نظرات خوانندگان۰
منتقدان فارسی‌زبان
شب
روز