متولد ۱۰ شهریور ۱۳۴۶ در شهر تهران
کارشناسی حسابداری، کارشناسی ارشد مدیریت برنامهریزی در امور فرهنگی و دکترای مدیریت برنامهریزی در امور فرهنگی با گرایش استراتژیک
آغاز فعالیتهای مطبوعاتی از سال ۱۳۷۰ به عنوان منتقد و مترجم با ماهنامه «فیلم»
مسئول صفحه «در تلویزیون» و «صفحه حرکت» در ماهنامه «فیلم»؛ و همکاری با این مجله تا اسفند ۱۳۹۹
همکاری با مجله «فیلم اینترنشنال» از ابتدا تا انتهای انتشار
همکاری با ماهنامه «فیلم امروز» از ابتدای ۱۴۰۰ تا امروز
عضو «انجمن صنفی-کارگری منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی استان تهران»
همکاری با مجله «زن روز» به عنوان مترجم و منتقد از دهه ۱۳۷۰ و سپس مسئول صفحههای سینمایی
همکاری با نشریههای سینمایی متعددی شامل ماهنامههای «فرهنگ و سینما»، «دنیای تصویر»، «هنروتجربه» و…
حضور در چند برنامه از رادیو فرهنگ، برنامه شهر فرنگ از شبکه خبر، برنامههای سینمایی شبکه ۴
شرکت در جشنوارههای خارجی مانند ونیز، کن، برلین، رم، برگامو، مارسی، نامور، فریبورگ، سینما توت اکران، مولیزه، هامبورگ، استانبول، زردآلوی طلایی ایروان، پزارو، میسفست کاتولیکا، دیاگوناله گراتس، سارایوو و…
فیلمهای محبوب ایرانی
بدون ترتیب:
گاو (داریوش مهرجویی، ۱۳۴۸)، آرامش در حضور دیگران (ناصر تقوایی، ۱۳۴۹)، خداحافظ رفیق (امیر نادری، ۱۳۵۰)، رگبار (بهرام بیضایی، ۱۳۵۰)، مغولها (پرویز کیمیاوی، ۱۳۵۲)، سوتهدلان (علی حاتمی، ۱۳۵۶)، هامون (داریوش مهرجویی، ۱۳۶۸)، زندگی و دیگر هیچ (عباس کیارستمی، ۱۳۷۰)، نرگس (رخشان بنیاعتماد، ۱۳۷۰)، درباره الی (اصغر فرهادی، ۱۳۸۷)
فیلمهای محبوب جهانی
بدون ترتیب:
قاعده بازی (ژان رنوار، ۱۹۳۹)، نشانی از شر (اورسن ولز، ۱۹۵۸)، سرگیجه (آلفرد هیچکاک، ۱۹۵۸)، همچون در یک آینه (اینگمار برگمان، ۱۹۶۱)، ژول و ژیم (فرانسوا تروفو، ۱۹۶۱)، هشتونیم (فدریکو فلینی، ۱۹۶۳)، پدرخوانده (فرانسیس فورد کوپولا، ۱۹۷۲)، سلین و ژولی قایقسواری میکنند (ژاک ریوت، ۱۹۷۴)، ۱۹۰۰ (برناردو برتولوچی، ۱۹۷۶)، سینما پارادیزو (جوزپه تورناتوره، ۱۹۸۸)
راههای ارتباطی با منتقد
آیدی صفحه اینستاگرام: mohsen_beigagha