گلاره محمدی

گلاره محمدی

متولد اول آبان ۱۳۶۱ در تهران

آغاز فعالیت مطبوعاتی از سال ۱۳۷۹ با نگارش در ماهنامه «گزارش فیلم»

عضو «انجمن صنفی-کارگری منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی استان تهران» از ۱۳۸۳ تا امروز

دبیر صفحه طراحی صحنه و لباس در ماهنامه «صنعت سینما» از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۵ (پایان انتشار)

همکاری با نشریه‌های متعددی به عنوان نویسنده و منتقد مثل ماهنامه «هنر و تجربه» (از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۹)، روزنامه‌های «شرق» و «مردم‌سالاری» و سایت‌های «سینماسینما» و «نماوامگ»

حضور به عنوان کارشناس سینمایی در برنامه‌های «رادیو فرهنگ»، «رادیو جوان» و «رادیو گفت‌وگو»

 

فیلم‌های محبوب ایرانی

۱- باشو غریبه کوچک (بهرام بیضایی، ۱۳۶۴)

۲- ناخدا خورشید (ناصر تقوایی، ۱۳۶۵)

۳- خانه دوست کجاست؟ (عباس کیارستمی، ۱۳۶۵)

۴- اجاره‌نشین‌ها (داریوش مهرجویی، ۱۳۶۶)

۵- سرب (مسعود کیمیایی، ۱۳۶۷)

۶- پرده آخر (واروژ کریم‌مسیحی، ۱۳۶۹)

۷- لیلا (داریوش مهرجویی، ۱۳۷۵)

۸- زیر پوست شهر (رخشان بنی‌اعتماد، ۱۳۷۹)

۹- درباره الی (اصغر فرهادی، ۱۳۸۷)

۱۰- ابد و یک روز (سعید روستایی، ۱۳۹۴)

 

فیلم‌های محبوب جهانی

۱- بربادرفته (ویکتِر فلمینگ، ۱۹۳۹)

۲- دره من چه سبز بود (جان فورد، ۱۹۴۱)

۳- کازابلانکا (مایکل کورتیز، ۱۹۴۲)

۴- فراموش‌شدگان (لوییس بونوئل، ۱۹۵۰)

۵- پدرخوانده (فرانسیس فورد کوپولا، ۱۹۷۲)

۶- فهرست شیندلر (استیون اسپیلبرگ، ۱۹۹۳)

۷- سه‌گانه رنگ؛ آبی، سفید، قرمز (کریشتف کیشلوفسکی، ۱۹۹۳-۱۹۹۴)

۸- چشمان باز بسته (استنلی کوبریک، ۱۹۹۹)

۹- جاده مالهالند (دیوید لینچ، ۲۰۰۱)

۱۰- برگشت‌ناپذیر (گاسپار نوئه، ۲۰۰۲)

نظرات خوانندگان۰
منتقدان فارسی‌زبان
شب
روز