تیک، تیک… بوم! (۲۰۲۱)
تیک، تیک… بوم! (۲۰۲۱)

تیک، تیک... بوم! (2021)

برنده جایزه گلدن گلوب 2022 بهترین بازیگر مرد یک فیلم موزیکال یا کمدی (اندرو گارفیلد) و نامزد جایزه بهترین فیلم موزیکال یا کمدی
کارگردان : لین-مانوئل میراندا
فیلم‌نامه‌نویس: استیون لِوِنسِن بر اساس موزیکالی به همین نام از جاناتان لارسن
بازیگران: اندرو گارفیلد، الکساندرا شیپ، روبین دِهسوس، جاشوا هنری، ونسا هاجنس و...
سایر عوامل: الیس بروکس (مدیر فیلم‌برداری)، مایرون کرستاین و اندرو وایس‌بلوم (تدوینگران)، جاناتان لارسن (آهنگ‌ساز)
ژانر : درام، زندگی‌نامه‌ای، موزیکال
محصول : ایالات متحده
زبان : انگلیسی
مدت زمان : 115 دقیقه
خلاصه داستان :

آهنگ‌ساز تئاتر خوش‌آتیه و جوانی در آستانه تولد سی‌سالگی‌اش، عشق و رفاقت و فشارهای زندگی در شهر نیویورک به عنوان یک هنرمند را یک‌جا تجربه می‌کند.

  نوشته‌های منتقدان ساسان گلفر: «تیک، تیک… بوم!» اولین فیلم بلند سینمایی لین-مانوئل میراندا (متولد ۱۹۸۰ در نیویورک) نمایش‌نامه‌نویس، بازیگر، خواننده و ترانه‌سرای برنده جوایز متعدد پولیتزر، لارنس اولیویه، تونی، گرَمی و امی پرایم‌تایم است که پیش از این، در سینما بیش‌تر به عنوان صداپیشه یا بازیگر مثلاً «مری پاپینز بازمی‌گردد» یا نویسنده و آهنگ‌ساز و بازیگر فیلم‌هایی مانند «همیلتن» شناخته شده بود. او با کمک دو تدوینگر فیلم و با اتکا به توانایی دیالوگ‌نویسی و ترانه‌سرایی خودش و بازیگرانی توانا مانند ونسا هاجِنس، روبین دِهسوس، الکساندرا شیپ و جاشوا هنری، شیوه‌ی هارمونیک-کنترپوانتیک منحصربه‌فردی را در آمیختن دیالوگ‌های ظاهراً عادی بازیگران با نمایش تک‌نفره‌ی روی صحنه و نمایش‌های موزیکال اجراشده روی صحنه و لحظه‌های موزیکال سینمایی در پیش گرفته که حاصل آن تاروپود ریزبافت یک فیلم زنده و پویا است؛ که کم‌تر نظیری برای آن در میان موزیکال‌های متعارف می‌توان پیدا کرد... مطالعه نقد کامل

امتیازهای منتقدان

ساسان گلفر

میانگین

۷۰ bigtheme

 

نوشته‌های منتقدان

ساسان گلفر: «تیک، تیک… بوم!» اولین فیلم بلند سینمایی لین-مانوئل میراندا (متولد ۱۹۸۰ در نیویورک) نمایش‌نامه‌نویس، بازیگر، خواننده و ترانه‌سرای برنده جوایز متعدد پولیتزر، لارنس اولیویه، تونی، گرَمی و امی پرایم‌تایم است که پیش از این، در سینما بیش‌تر به عنوان صداپیشه یا بازیگر مثلاً «مری پاپینز بازمی‌گردد» یا نویسنده و آهنگ‌ساز و بازیگر فیلم‌هایی مانند «همیلتن» شناخته شده بود. او با کمک دو تدوینگر فیلم و با اتکا به توانایی دیالوگ‌نویسی و ترانه‌سرایی خودش و بازیگرانی توانا مانند ونسا هاجِنس، روبین دِهسوس، الکساندرا شیپ و جاشوا هنری، شیوه‌ی هارمونیک-کنترپوانتیک منحصربه‌فردی را در آمیختن دیالوگ‌های ظاهراً عادی بازیگران با نمایش تک‌نفره‌ی روی صحنه و نمایش‌های موزیکال اجراشده روی صحنه و لحظه‌های موزیکال سینمایی در پیش گرفته که حاصل آن تاروپود ریزبافت یک فیلم زنده و پویا است؛ که کم‌تر نظیری برای آن در میان موزیکال‌های متعارف می‌توان پیدا کرد… مطالعه نقد کامل

نظرات خوانندگان۰
منتقدان فارسی‌زبان
شب
روز