آداپت (۱۴۰۰)
آداپت (۱۴۰۰)

آداپت (1400)

برنده تندیس بهترین کارگردانی بخش تجربی از سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران
کارگردان : کمال کچوئیان
فیلم‌نامه‌نویس: کمال کچوئیان
بازیگران: پرستو قائدرحمت و کمال کچوئیان
سایر عوامل: علی‌رضا برازنده (مدیر فیلم‌برداری)، حبیب هاشمی (تدوینگر)، هادی معنوی‌پور (صداگذار)
ژانر : درام
محصول : ایران
زبان : فارسی
مدت زمان : 15 دقیقه
خلاصه داستان :

برشی از زندگی زوجی که به جای عشق و علاقه، سادیسم و مازوخیسم پیش‌برنده روابط‌شان است؛ نه قادر به ساختن هستند نه حتی جدا شدن. هیچ کدام‌شان نسبت به دیگری برتری ندارد و انگار یکدیگر را نمی‌بینند و صرفا هم‌زیستی دارند. شاید مسأله اصلی همین است: ندیدن.

  نوشته‌های منتقدان رضا حسینی: ساختار دایره‌ای فیلم – که از نظر مضمونی با مرگ شروع و تمام می‌شود و از نظر زمانی، گذشته و حال و آینده را در بر می‌گیرد – از همان عنوان‌بندی ابتدایی خودش را به نمایش می‌گذارد. به صورت بازی هوشمندانه‌ای که با معادل انگلیسی «آداپت»/ ADAPT صورت گرفته است: دو حرف A پدیدار می‌شوند که با فاصله از هم در دایره‌ای می‌چرخند، دو حرف آخر هم ظاهر می‌شوند و دست‌آخر، D که پنهان بود، پدیدار می‌شود تا از همین ابتدا به همان «در»هایی اشاره کند که هر بار یکی از دو شخصیت (A) از آن خارج می‌شود و دیگری به آن وارد؛ و یادآور همان مَثَل قدیمی هم باشد که دو پادشاه در یک اقلیم نگنجند... مطالعه نقد کامل

امتیازهای منتقدان

رضا حسینی

میانگین

۸۰ bigtheme

 

نوشته‌های منتقدان

رضا حسینی: ساختار دایره‌ای فیلم – که از نظر مضمونی با مرگ شروع و تمام می‌شود و از نظر زمانی، گذشته و حال و آینده را در بر می‌گیرد – از همان عنوان‌بندی ابتدایی خودش را به نمایش می‌گذارد. به صورت بازی هوشمندانه‌ای که با معادل انگلیسی «آداپت»/ ADAPT صورت گرفته است: دو حرف A پدیدار می‌شوند که با فاصله از هم در دایره‌ای می‌چرخند، دو حرف آخر هم ظاهر می‌شوند و دست‌آخر، D که پنهان بود، پدیدار می‌شود تا از همین ابتدا به همان «در»هایی اشاره کند که هر بار یکی از دو شخصیت (A) از آن خارج می‌شود و دیگری به آن وارد؛ و یادآور همان مَثَل قدیمی هم باشد که دو پادشاه در یک اقلیم نگنجند… مطالعه نقد کامل

نظرات خوانندگان۰
منتقدان فارسی‌زبان
شب
روز